Zimą musimy nieco zmienić swoją dietę. W tym okresie mamy większą ochotę na bardziej kaloryczne produkty i posiłki. Nic w tym dziwnego, ponieważ potrzebujemy więcej energii. Musimy, zatem pilnować by nie przesadzić i nie złapać kilku dodatkowych kilogramów oraz jeść to by nasza odporność była na wysokim poziomie. Przegląd zimowej diety zacznijmy od rozgrzewających zup. Zupy są bardzo cenne, szczególnie o tej porze roku, ponieważ skutecznie rozgrzewają nasz organizm i dostarczają mu wodę.

Odwieczne pytanie czy to seler czy to por, wiele osób myli te warzywa. A przecież wiadomo że doskonale nadaje się on do dań. Wielu z nas uważa że to bulwa przypominająca pietruszkę, można ją używać do zup, sałatek. Nie jest to zbyt popularne a zarazem uznane warzywo w naszym kraju. Choć jeśli chodzi o warzywa korzeniowe to kryje najwięcej magnezu i więcej witaminy C niż nie jeden cytrus.  Podobnie jest z selerem naciowym wzmianki o nim pojawiły się już w starej literaturze Homera.

Nie doceniane przez wielu ludzi są prawdziwą skarbnicą witamin. Szczególnie po osłabieniu naszego organizmu nie sprzyjającą aura powinniśmy się nimi zainteresować.  Zacznijmy od kiełek lucerny, jest to fantastyczne źródło żelaza, zapewnia dużo energii i wigoru. Znane już w starożytności były spożywane przez wojów.  Zawiera ona także cenną witaminę B12 szczególnie ważną w diecie wegetariańskiej.

Odpowiednie odżywianie warto zacząć miesiąc lub dwa przed ważnym egzaminem np. maturą. W takiej sytuacji osiągniemy najlepszy efekt. Aby wszystko szło nam łatwiej to śniadanie powinno być urozmaicone, bo każdy produkt dostarcza innych składników odżywczych. Śniadanie najlepiej zjeść godzinę od wstania z łóżka. Pierwszy posiłek powinien być pożywny, bogaty w składniki odżywcze, ale do tego lekko strawny i niezbyt kaloryczny. Zastanówmy się, zatem co nas lubi.

Sól i pokarmW związku z ostatnią aferą coraz więcej osób zastanawia się jak odróżnić sól przemysłową od tej spożywczej. Sól spożywcza jest biała, zaś ta przemysłowa brudno biała. Powodem tego są zanieczyszczenia które siew niej znajdują. Można też dla pewności przeprowadzić test który jest robiony przez sanepid. Rozpuszczamy sól w wodzie i potem przelewamy ją przez bibułkę. Jeśli zostanie na niej brudny osad to wiadomo że nie była ona dostatecznie wyczyszczona więc lepiej jej nie używać.

Jak wszyscy wiemy właściwości antyutleniaczy są badane już od wielu lat. W ostatnich latach najwięcej uwagi przykuwa kwas chloro genowy. Substancja ta nie tylko przeciwdziała schorzeniom cywilizacyjnym (neutralizacja wolnych rodników, ale też wspomaga walkę z nadwagą. Aby jednak nasz układ trawienny przestawił się na pracę pomagająca spalać tłuszcz to trzeba go przyjmować w sporych dawkach. Najlepiej poprzez suplementy z zielonej kawy. Kwas ten znajduje się w bardzo dużej ilości warzyw i owoców.

Dynia Dynia to warzywo którego polony zbiera się jesienią. Można powiedzieć, że dynia to królowa jesieni i właśnie o tej porze roku jest w pełni dojrzała i smakuje najlepiej. Jej miąższ im ma bardziej pomarańczowy kolor tym więcej zawiera witamin B1, PP i karotenu. Oprócz tego że jest bardzo pyszna to jest świetnym składnikiem naszej diety nawet podczas odchudzania, ponieważ jest niskokaloryczna (10 dag to 39 kcal). Dynia to świetne źródło potasu, wapnia, selenu i cynku i zupełnie pozbawione sodu. Ma działanie odkwaszające i wzmacnia układ odpornościowy. Niezmiernie ważną uwagą jest to, że nawet po ugotowaniu nie traci swoich cennych właściwości. Świetnym źródłem cynku są pestki dyni, które mają świetny wpływ na cerę, która staje się wygładzona, rozjaśniona, wzmocniona. Cynk również wpływa na szybsze gojenie się ran. Dodatkowo ma niezwykle ważne znaczenie dla mężczyzn ponieważ chroni prostatę, poprawia sprawność seksualną, a także żywotność plemników. Dodatkowo pestki dyni pomagają w pozbyciu się owsików i innych pasożytów. Ale wiadomo również, że pestki dyni mają wyjątkową kombinację wielonienasyconych kwasów tłuszczowych oraz fitosteroli, które zapobiegają miażdżycy. Olej który powstaje z nasion dyni jest jednym z najcenniejszych i najsmaczniejszych tłuszczów roślinnych. Pomaga w niedomaganiach wątroby i układu naczyniowo-sercowego. Najlepiej podawać go na zimno jako dodatek do sałatek, bo nie znosi podgrzewania. Po otwarciu taki olej jest najlepiej przechowywać w lodówce.

Mrożenie to najlepszy sposób aby zachować cenne właściwości owoców i warzyw na dłużej. Ale byśmy zrobili to prawidłowo musimy znać kilka ważnych aspektów mrożenia. Wybieramy świeże, zdrowe i nie poobijane owoce. Myjemy je pod bieżącą woda i zostawiamy do obeschnięcia. Po pewnym czasie na durszlaku wyjmujemy z niego owoce czy warzywa i umieszczamy na blacie wyłożonym ręcznikiem papierowym Wycieramy je ostrożnie papierem tak by nie uszkodzić skórki.

Młodsza skóra

Młodsza i piękniejszaW naszym organizmie jest kwas hialuronowy. 30 lat trzeba zacząć używać preparatów z tym składnikiem.

Czytaj więcej...

Kwiaty w kosmetykach

KwiatyKwiaty nie tylko pięknie pachną, ale też pielęgnują skórę, nawilżają ją i łagodzą podrażnienia .

Czytaj więcej...

Owoce i warzywa dla smukłej sylwetki

Jeśli chcesz schudnąć to warto do swej diety włączyć warzyw i owoce, oto niektóre z nich wraz z och cennymi właściwościami.

Czytaj więcej...