Warto do naszej diety wprowadzać nasiona, ponieważ jest to świetne źródło wartościowych dla naszego organizmu substancji. Można je dodawać do sałatek, zup i wielu innych potraw. Najlepiej zrezygnować ze słodyczy a zamiast nich spożywać nasiona. Przegląd zacznijmy od chyba najpopularniejszych pestek w naszym kraju – pestek słonecznika. Są one bogate w Wit A, B6, D i E oraz zdrowe kwasy tłuszczowe. Są w nich też minerały takie jak magnez, potas, żelazo, wapń oraz sód. Składniki zawarte w pestkach słonecznika wpływają na utrzymanie skóry w dobrej kondycji. Pestki te zapobiegają osteoporozie i depresji, pomagają też w prawidłowym funkcjonowaniu mięśni oraz układu nerwowego. Ale to nie wszystkie zalety, bo obniżają one poziom cholesterolu i cieśninie krwi. Zdrowe są też pestki dyni, mają one witaminy takie jak A, B1, B15, C, PP oraz licznych minerałów. Nasiona te zapobiegają chorobom gruczołu krokowego, dobrze wpływają na wzrok, serce, i inne narządy. Poleca się je szczególnie osobom chorującym na zapalenie alergiczne skóry. Pestki dyni mogą też być bronią przeciw pasożytom znajdującym się w naszym układzie pokarmowym. Nasiona lnu z kolei zawierają błonnik, białko, kwasy omega-3 i witaminy B1, B6, magnez, wapń, żelazo, cynk. Siemię lniane osłania błonę śluzową żołądka chroniąc ją przed szkodliwym di zalaniem pokarmów np. smażonych.

Dziś chciała bym omówić zastosowanie ziół Klimuszki w leczeniu kobiecych dolegliwości. Andrzej Czesław Klimuszko był franciszkaninem który od lat studiował farmakologiczne działanie roślin. Przez ćwierć wieku przepisywał on chorym różne ziołowe mieszanki na odpowiednie dolegliwości. Człowiek ten miał też dar jasnowidzenia, dzięki temu często odnajdował osoby zaginione. Zakonnik ten zostawił nam spadku przepisy które można stosować przy leczeniu ponad stu chorób. Na rynku dostępne są książki w których znajdują się obszerne informacje na ten temat. Mnich ten wypracował też specjalny model leczenia ziołami, chodzi o zespołowe ich stosowanie. Potem nazwał to monoterapią ponieważ zioła łączył po 5,7,9 i 11. Ostrzegał przed piciem na przykład samej mięty przez dłuższy czas ponieważ mogło to doprowadzić do przykrych dolegliwości i było groźne dla zdrowia. Dlatego udowodniono iż najlepsze efekty uzyskuje się poprzez łączenie przynajmniej kilku ziół. Kuracje także rozpoczyna się od zgromadzenia wszystkich ziół w ilości 50gram każdego. Mieszamy je dokładnie i wsypujemy do słoika szczelnie zamykając. Za każdym razem zaparzamy zioła świeże, biorąc czubatą łyżkę mieszanki i zalewając szklanką wrzącej wody przynajmniej na trzy godziny. Zioła te po przecedzeniu lekko rozgrzewamy. Wywaru nie wolno zagotować gdyż przez to traci się witaminy, olejki estryczne i inne potrzebne substancje. Gdy w zestawie znajduje się korzeń lub kora to można je osobno gotować przez 5 minut w małej ilości wody. Zależnie od tego jakie zioła stosujemy to pije się je dwa lub trzy razy dziennie. Ziół tych nie wolno słodzić i pić duszkiem a powoli. Zdarza się że w czwartym lub piątym dniu następuje pogorszeniem samopoczucia, nie wolno wtedy przerwać terapii ponieważ jest to tymczasowe. Gdy zużyjemy pierwszą przygotowaną mieszankę to musimy odczekać tydzień nim zaczniemy kolejną. Po drugiej kuracji trzeba już zrobić 12 dni przerwy. Jeśli mamy schorzenia które wymuszają stosowanie mieszanek przez dłuższy czas to przerwy między kolejnymi kuracjami powinny wynosić odpowiednio więcej np. 10 lub 14 dni. Najczęściej terapie ziołowe mogą tylko wspomagać leczenie które przepisał lekarz ginekolog. Trzeba też mu powiedzieć o tym iż pijemy zioła by mieć pewność że można je stosować wraz z lekami farmakologicznymi.

W świecie koktajle z warzywami i owocami są znane od lat, do nas też powoli przychodzi dieta z udziałem posiłków w formie miksu warzywno owocowego. Szkoda tylko, że tak późno, bo przecież to samo zdrowie. Chyba najbardziej znaną dietą, która reguluje i oczyszcza organizm jest ta opracowana przez światowej sławy dietetyka Bernarda Jensena. Po wielu latach obserwacji i doświadczeń doszedł on do wniosku, że największym zagrożeniem dla naszego zdrowia są toksyny, które gromadzą się w naszym ciele. Przecież każdy chyba wie, że w naszym ciele tworzy się śmietnik, w którym zalegają różne odpadki zwane toksynami. Głównie chodzi o odpadki, które pochodzą z przemiany materii i są jej ubocznymi produktami. Mam tu na myśli barwniki, konserwanty i wiele innych dodatków. Ale nie chodzi tu tylko o pożywienie, bowiem sporo toksyn dociera do naszego ciała wraz z powietrzem, są to różne pyły i gazy. Truć nasze ciało może też woda, która jest wydobywana w złym miejscu, na przykład skażonym przez nawozy. Wszystkie te substancje zalegają w naszym ciele i krążą z krwią docierając do każdego organu w naszym organizmie. Takie zjawisko jest groźne dla naszego zdrowia i rodzi wiele chorób. Dlatego warto wzbogacać dietę o składniki, które oczyszczą nasz organizm lub od czasu do czasu robić sobie ścisłą dietę oczyszczającą. To jak szybko nasze ciało oczyści się ze śmieci zależny od tego jak bardzo sprawne są drogi, którymi te toksyny możemy wydalić. Toksyny są usuwane poprzez jelito grube, nerki oraz płuca. Jeśli któryś z tych narządów pracuje nieprawidłowo to nasz organizm jest obciążony i nie usuwa wystarczającej ilości toksyn, a te z kolei się odkładają i ich usuniecie jest coraz trudniejsze i będzie wymagało coraz więcej czasu. Aby pomóc naszemu jelitu pij dużo jogurtów, kefirów oraz sok z pietruszki i marchwi. Nerki wspomożemy także sokami np. z pietruszki, buraków czy czarnej porzeczki. Płuca wspomożemy sokami z marchwi i jabłek. Jeśli masz słabe wyniki morfologii to możesz spróbować oczyszczania krwi. Tu cenny jest chlorofil, czyli substancja znajdująca się w roślinach. Potrafi on nie tylko oczyścić krew, ale także wątrobę. Jak go zażywać? Otóż pij soki z zielonych warzyw – kapusty pekińskiej, szczypiorku, pietruszki, szpinaku.

Zdrowy rosółPotrawa ta jest znana od setek lat, dawniej tak jak i teraz przypisuje się jej wiele cennych właściwości, ale czy słusznie? Przecież nic trudnego przyrządzić taki wywar z misa i warzyw. Na rosół, choć mało osób o tym wie, nadaje się każde mięso. Kiedyś gotowano go na kościach z wołowiny i wieprzowiny. Dziś jednak jest nieco inaczej, dietetycy przekonują, że najlepiej gotować go na chudszych mięsach. W których najwięcej jest nienasyconych kwasów tłuszczowych niż tych gorszych nasyconych.

Wielu specjalistów od diet wymienia na pierwszym miejscu, jako przyczynę wszelkich chorób, nagromadzenie się kwasu moczowego w narządach wewnętrznych. Podobno kwas ten odkłada się bardzo często w postaci moczanu sodowego. Zalega wtedy w stawach, chrząstkach, mięśniach i narządach wewnętrznych dzieje się tak mimo tego iż powinien o być całkowicie wydalony z moczem. Dlatego warto raz na jakiś czas przeprowadzić kurację dotruwająca.

ChlebNa co dzień raczej nie wyobrażamy sobie życia bez chleba. Musisz więc zwiedzić że ważne jest to z czego został on wykonany. Skład chleba jest prosty: mąka, woda, drożdże lub zakwas i sól. Zacznijmy od mąki, im ma wyższy numer tym jest lepsza. Najbardziej razowa jest ta o symbolu 2000. Kolejny ważny etap to wyrastanie chleba, musi ono potrwać odpowiedni czas. Po upieczeniu powinien on być ciężki, lekko wilgotny i zwarty. Chleb kupny często zawiera wiele ulepszaczy, napulchniaczy.

efekt yoyoChyba wszystkie kobiety i część panów wie, na czym polega ten efekt. Ale dla tych, co nie wiedzą, jest to gwałtowny przybór masy po gwałtownym schudnięciu. Dlatego jeśli zdecydujesz się na odchudzanie to rób to mądrze. Najlepiej ja taki spadek miałby wielkość około 1 kilograma na dzień. Dlatego jeśli chcesz się pozbyć około 5 kilogramów, przeznacz na ten cel stosowna ilość tygodni. Najlepszym sposobem by uniknąć efektu jo-jo jest stosowanie diety dwuetapowej.

Smażenie to obróbka cieplna, która ze zdrowej żywności może zrobić prawdziwą bombę kaloryczną, mało tego tłuszcz w określonych sytuacjach może przerodzić Asię w związki rakotwórcze! Długie smażenie potraw na tłuszczu jest dla nas niekorzystne. Podczas takiego smażenia powstają kwasy tłuszczowe nasycone, które mogą powodować wiele poważnych chorób: miażdżyca, wysoki cholesterol, nadciśnienie, cukrzyca.

Spożywanie pokarmów jest konieczne, bez jedzenia nie moglibyśmy funkcjonować. Nie bez znaczenia jest też to, co znajduje się na naszym talerzu, według przeprowadzonych badań prawie ¾ naszych rodaków nie zwraca na to uwagi. Głównym powodem takiej sytuacji jest tempo naszego życia, ciągle biegamy, ciągle coś załatwiam, zdobywamy. Często w tym pośpiechu zapominamy o jedzeniu, często też nie tyle zapominamy, co nam na nie szkoda czasu.

Różne barwy warzyw i owoców nie tylko cieszą nasze oczy wiele i są cenne dla naszego zdrowia. Za każdym kolorem kryją się inne zalety. Zaleceniem dietetyków jest zjadanie dziennie nawet 4-5 porcji warzyw i owoców. Dlatego powinny być podawane do każdego posiłku. Są one bardzo cenne ze względu na witaminy oraz mikro i makro elementy jakie siew w nich znajdują. Nie bez znaczenia jest też duża ilość błonnika się tam znajdująca.

Młodsza skóra

Młodsza i piękniejszaW naszym organizmie jest kwas hialuronowy. 30 lat trzeba zacząć używać preparatów z tym składnikiem.

Czytaj więcej...

Kwiaty w kosmetykach

KwiatyKwiaty nie tylko pięknie pachną, ale też pielęgnują skórę, nawilżają ją i łagodzą podrażnienia .

Czytaj więcej...

Owoce i warzywa dla smukłej sylwetki

Jeśli chcesz schudnąć to warto do swej diety włączyć warzyw i owoce, oto niektóre z nich wraz z och cennymi właściwościami.

Czytaj więcej...