Trzeba uważać na to co jemy by nie obciążać bez potrzeby naszego organizmu. Wiadomo że zbyt duża ilość cholesterolu we krwi prowadzi do chorób układu krążenia. Dlatego ważne jest to by przynajmniej dwa razy w tygodniu jeść porcję ryby morskiej, a na kolację warzywa skropione aromatyczną oliwą. Dlatego tak bardzo w ostatnich latach jest polecana dieta śródziemnomorska. Dzięki przestrzeganiu takiej diety można utrzymać swój cholesterol na odpowiednim poziomie, a gdy jest za wysoki zmniejszyć jego poziom nawet o 15 proc. Podstawową zasadą w kuchni, która ma chronić nasz układ sercowo-naczyniowy jest ograniczenie w jedzeniu tłuszczów zwierzęcych, a zwiększenie tłuszczów roślinnych. Tłuszcze zwierzęce to nic innego jak LDL – zły cholesterol, który prowadzi do miażdżycy. HDL to dobry cholesterol który znajduje się w tłuszczach roślinnych i obniża poziom złego cholesterolu, a podwyższa dobry cholesterol. W diecie którą zaleca nam lekarz kardiolog jest niewiele mięsa i wędlin. Mięso czerwone zastępowane jest drobiowym, ale też zalecane są jego konkretne części takie jak pierś z kurczaka lub indyka bez skórki w formie gotowanej, pieczonej lub smażonej, ale bez tłuszczu, w ilości nie więcej niż 2-3 razy w tygodniu. Powszechnie wiadomo, że ryby morskie są bardzo zdrowe, a rybi tłuszcz jest źródłem kwasów Omega-3, które obniżają poziom LDL, a podnoszą HDL. Oprócz tego mają wiele inny cennych dla naszego organizmu naturalnych składników, które regulują poziom trójglicerydów, zwalniają tempo rozwoju miażdżycy, działają przeciwzakrzepowo, hamują procesy zapalenia w tętnicach, zapobiegają arytmii, zakrzepom i zatorom. Badania pokazują, że jedzenie więcej niż jednego posiłku rybnego na tydzień zmniejsza nawet o 20-30 proc, ryzyko śmierci z powodu chorób serca. Aby nasze zapotrzebowanie na kwasy Omega-3 były zaspokojone powinniśmy jeść ryby przynajmniej dwa razy w tygodniu. Należy także zastępować tłuszcze zwierzęce takie jak smalec, słonina, boczek tłuszczami roślinnymi takimi jak oliwa, oleje, czy miękka margaryna, które dla osób o podwyższonym cholesterolu są wzbogacone w sterole roślinne. Dlatego im nasz olej zawiera więcej kwasów nienasyconych, a mniej nasyconych tym lepiej. Pierwsze miejsce na liście olejów zajmuje oczywiście oliwa, ale także niedoceniany przez nas i swe walory olej rzepakowy z uszlachetnionych odmian rzepaku. Oleje te zawierają kwas Omega-9, który zmniejsza stężenie cholesterolu całkowitego i LDL, ale także kwasu Omega-6, który również pomaga zwalczyć cholesterol. Niewiele ale również znajduje się w nich kwas Omega-3, a najwięcej w oliwie. Pamiętajmy o tym że oleje to też tłuszcze z którymi nie należy przesadzać. Zalecana jest dawka 2 łyżek dziennie surowej oliwy, oleju rzepakowego czy lnianego. Można go dodać do sałatek lub po prostu maczać w nim chleb. W naszej diecie powinny również znajdować się warzywa i owoce, które zawierają dużo antyoksydantów. Dlatego do każdego naszego posiłku warto byłoby zatroszczyć się o jakąś surówkę.

Młodsza skóra

Młodsza i piękniejszaW naszym organizmie jest kwas hialuronowy. maskadowlosow.pl 30 lat trzeba zacząć używać preparatów z tym składnikiem.

Czytaj więcej...

Kwiaty w kosmetykach

KwiatyKwiaty nie tylko pięknie pachną, ale też pielęgnują skórę, nawilżają ją i łagodzą podrażnienia regenerum do rzęs http://spa-swidnica.pl/masaze.html .

Czytaj więcej...

Owoce i warzywa dla smukłej sylwetki

Jeśli chcesz schudnąć to warto do swej diety włączyć warzyw i owoce, oto niektóre z nich wraz z och cennymi właściwościami.

Czytaj więcej...