Warto do naszej diety wprowadzać nasiona, ponieważ jest to świetne źródło wartościowych dla naszego organizmu substancji. Można je dodawać do sałatek, zup i wielu innych potraw. Najlepiej zrezygnować ze słodyczy a zamiast nich spożywać nasiona. Przegląd zacznijmy od chyba najpopularniejszych pestek w naszym kraju – pestek słonecznika. Są one bogate w Wit A, B6, D i E oraz zdrowe kwasy tłuszczowe. Są w nich też minerały takie jak magnez, potas, żelazo, wapń oraz sód. Składniki zawarte w pestkach słonecznika wpływają na utrzymanie skóry w dobrej kondycji. Pestki te zapobiegają osteoporozie i depresji, pomagają też w prawidłowym funkcjonowaniu mięśni oraz układu nerwowego. Ale to nie wszystkie zalety, bo obniżają one poziom cholesterolu i cieśninie krwi. Zdrowe są też pestki dyni, mają one witaminy takie jak A, B1, B15, C, PP oraz licznych minerałów. Nasiona te zapobiegają chorobom gruczołu krokowego, dobrze wpływają na wzrok, serce, i inne narządy. Poleca się je szczególnie osobom chorującym na zapalenie alergiczne skóry. Pestki dyni mogą też być bronią przeciw pasożytom znajdującym się w naszym układzie pokarmowym. Nasiona lnu z kolei zawierają błonnik, białko, kwasy omega-3 i witaminy B1, B6, magnez, wapń, żelazo, cynk. Siemię lniane osłania błonę śluzową żołądka chroniąc ją przed szkodliwym di zalaniem pokarmów np. smażonych.

Młodsza skóra

Młodsza i piękniejszaW naszym organizmie jest kwas hialuronowy. 30 lat trzeba zacząć używać preparatów z tym składnikiem.

Czytaj więcej...

Kwiaty w kosmetykach

KwiatyKwiaty nie tylko pięknie pachną, ale też pielęgnują skórę, nawilżają ją i łagodzą podrażnienia .

Czytaj więcej...

Owoce i warzywa dla smukłej sylwetki

Jeśli chcesz schudnąć to warto do swej diety włączyć warzyw i owoce, oto niektóre z nich wraz z och cennymi właściwościami.

Czytaj więcej...