Spożywanie pokarmów jest konieczne, bez jedzenia nie moglibyśmy funkcjonować. Nie bez znaczenia jest też to, co znajduje się na naszym talerzu, według przeprowadzonych badań prawie ¾ naszych rodaków nie zwraca na to uwagi. Głównym powodem takiej sytuacji jest tempo naszego życia, ciągle biegamy, ciągle coś załatwiam, zdobywamy. Często w tym pośpiechu zapominamy o jedzeniu, często też nie tyle zapominamy, co nam na nie szkoda czasu.

Jednym z najczęściej popełnianych błędów żywieniowych SA nieregularne posiłki. Wiele osób nie je praktycznie w ciągu dnia, za to nadrabia wieczorem. Prawie połowa badanych swój dzień zaczyna od kawy, nieco mniej od herbaty. Są tez tacy, którzy rano wychodzą do pracy nie napiwszy się nawet nic ciepłego. Jest to bardzo niepożądane i jak tworzą specjaliści śniadanie powinno być pierwszy punktem na liście naszych zmian żywieniowych. Śniadanie pożywne i urozmaicone sprawi, że dzień zaczniemy z energią i bez problemów z koncentracja. Najlepszym rozwiązaniem było by zjedzenie kanapki z ciemnego pieczywa, chudej wędliny z dodatkiem Świerzego warzywa takiego jak pomidor czy papryka. Najlepszym rozwiązaniem było by tez przygotowanie małej przekąski na drugie śniadanie. Kolejnym błędem żywieniowym, jaki popełniają najczęściej nasi rodacy to brak jedzenia między głównymi posiłkami. Zamiast po drugie śniadanie sięgamy po kawę lub batonika. Co gorsze szacuje się, że żywność typu Fast foods coraz częściej zastępuje posiłek większość z nas? Kiedy dzień się skończy to docieramy do domu zmarnowani, zmęczeni i głodni. Nasze ciało, które przez cały dzień było oszukiwane za pomocą różnych trików w postaci kawy, wody, zapychaczy i jeszcze jakiś innych śmieci, domaga się właściwej porcji energii. I zaczyna się wieczorna uczta obfita, nadrabiająca i na koniec oczywiście zakończona czymś słodkim. Potem idziemy przed telewizor i chrupiemy chipsy czy paluszki i twierdzimy, że nam się to należy. Zazwyczaj wieczorem zjadamy tyle kalorii ile powinniśmy zjeść w trzech posiłkach w ciągu całego dnia. W ten sposób cierpi nasze serce, zwiększa się ryzyko miażdżycy, otyłości i wielu innych chorób układu krążenia. Takie szybkie tempo i nieregularne posiłki sprawdzą się przez jakiś czas, najwytrwalsi będą tak żyli latami a potem latami będą się leczyć a nawet walczyć o stracone życie. Warto przemyśleć to, bo być może skończymy, jako osoba z chorym sercem skazana na przymusowy odpoczynek w czterech ścianach naszego domu.

Młodsza skóra

Młodsza i piękniejszaW naszym organizmie jest kwas hialuronowy. 30 lat trzeba zacząć używać preparatów z tym składnikiem.

Czytaj więcej...

Kwiaty w kosmetykach

KwiatyKwiaty nie tylko pięknie pachną, ale też pielęgnują skórę, nawilżają ją i łagodzą podrażnienia .

Czytaj więcej...

Owoce i warzywa dla smukłej sylwetki

Jeśli chcesz schudnąć to warto do swej diety włączyć warzyw i owoce, oto niektóre z nich wraz z och cennymi właściwościami.

Czytaj więcej...