Kiszonki to nie tylko witaminy których nam brakuje ponieważ nie ma świeżych warzyw. Działają one tez jak naturalny probiotyk. Kiszone warzywa dostarczają bowiem kwasu mlekowego, powstaje on w czasie fermentacji substancji. Dzięki niemu organizm jest oczyszczony i bardziej odporny na atak intruzów. Kwas mlekowy reguluje florę bakteryjną w jelitach, wspomagają trawienie i wchłanianie produktów przemiany materii. Zmniejsza także ilość cholesterolu. Bakterie kwasu mlekowego pełnia tez ważną funkcje przy syntetyzowaniu witaminy K i niektórych z grupy B. kiszonki to także sporo witamin z grupy B, regulują one metabolizm i ułatwiają trawienie białek, tłuszczów i węglowodanów. Wygładzają one też skórę wzmacniają włosy oraz paznokcie oraz zwiększają przyswajalność żelaza chroniąc przed anemią. Jest to też dobre źródło witamin C,A,E,K oraz minerałów takich jak magnez czy wapń. Niektórzy myślą że kiszonki mają więcej witaminy C ale to nie jest do końca prawda. W miarę tego jak dane warzywo fermentuje to cenne składniki przenikają do soku, dlatego jest on tak samo wartościowy jak same ogórki czy inne warzywa. Te kiszone podobnie jakiś świeże mają dużo w sobie błonnika, dzięki niemu jesteśmy syci i pobudza prace jelit. Ważnym plusem kiszonek jest fakt że w czasie fermentacji tracą one dość dużo kalorii. Dla przykładu ogórek taki średni to tylko 12 kcal. Spadek kaloryczności jest związany ze spadkiem cukru podczas fermentacji. To właśnie on dzięki bakteriom przekształca się w kwas mlekowy. Dodatkowo jest on świetnym konserwantem. Kiszonki mają tez w sobie sporo soli, jak wiadomo w nadmiarze ona szkodzi. Dlatego nie wolno przesadzać i kiszone owoce traktować jako dodatek. Jedzmy je na surowo gdyż gotowanie pozbawia je witaminy C. Oczywiście najzdrowsze będą te wykonane samodzielnie. Te w sklepach nie rzadko będą zawierały konserwanty. Czasem do przetworów dodaje się tylko jeden szczep bakterii albo też inne substancje które przyśpiesza proces fermentacji. Mają one dużo mniej cennych substancji w porównaniu z tymi zrobionymi samemu. Jeśli już nie możesz robić kiszonek samemu to kupuj je na bazarze lub w sklepie z ekologiczną żywnością. Pamiętaj by kiszonka się udała trzeba ciasno upchane warzywa zalać słoną zalewą, muszą być dokładnie przykryte. Tlen wtedy będzie odcięty i tym samym zabezpieczymy kiszonki przed pleśnią.

Młodsza skóra

Młodsza i piękniejszaW naszym organizmie jest kwas hialuronowy. 30 lat trzeba zacząć używać preparatów z tym składnikiem.

Czytaj więcej...

Kwiaty w kosmetykach

KwiatyKwiaty nie tylko pięknie pachną, ale też pielęgnują skórę, nawilżają ją i łagodzą podrażnienia .

Czytaj więcej...

Owoce i warzywa dla smukłej sylwetki

Jeśli chcesz schudnąć to warto do swej diety włączyć warzyw i owoce, oto niektóre z nich wraz z och cennymi właściwościami.

Czytaj więcej...