Gdy już osiągniesz wymarzoną wagę to nie wracaj do starych przyzwyczajeń, nie jedz tak jak kiedyś i tego, co kiedyś. Ważne jest także by nie rezygnować z aktywności fizycznej, spoczęcie na laurach może być zgubne. Bardzo ważna jest na tym etapie stabilizacja wagi, jest to sposób na zakończenie diety i przejście do normalnego odżywiania. Jest t ważne, bo nasz orgiazm, który dotąd musiał działać na dość niewielkiej ilości energii przyzwyczaił się do tego i jełki teraz zalejemy go kaloriami to nie poradzi sobie z nimi. Zdarza się, że dla niektórych osób etap ten jest trudniejszy niż samo odchudzanie. Ale są też takie nawyki sprzed diety, które nie będą mogły powrócić. Nasza kuracja odchudzająca zakończy się niepowodzeniem, jeśli nie przejdziemy w prawidłowy sposób od diety do normalnego odżywiania. Najważniejszą zasadą jest to, że im wolniej to zrobimy tym lepiej. Specjaliści z branży szacują, że kaloryczność posiłków powinna być zwiększana o 100 – 200 kcal tygodniowo. Wygląda to mniej więcej tak, że na śniadanie możemy zjeść jedną kromkę razowego pieczywa więcej, na obiad zmienić możemy chude mięso na odrobinę bardziej tłuściejsze. Musisz też stale kontrolować swoją wagę, bo organizm może różnie reagować w tym okresie. Jeśli będziesz odczuwać silny głód t jedz więcej warzyw. Jeśli zmienisz ilość spożywanych kcal to twój organizm będzie potrzebował około tygodnia do dwóch by do nowej ilości się przyzwyczaić. Szczuj eis, że powrót do normalnej diety może nam zająć nawet kilka miesięcy a przed efektem jo-jo możemy się bronić nawet przez 3 lata. Ważny jest tak samo ruch i wcale nie chodzi tu o jakieś olbrzymie wylewanie potu w siłowni. Ważne są spacery, przejście kilku przystanków pieszo zamiast autobusem. Zadania takie jak mycie okien to też wysiłek. Musisz się zastanowić, jakie jest teraz zapotrzebowanie twojego organizmu na kalorie i do tego dostosować swoje menu. Musisz pamiętać też o tym, że wraz z wiekiem metabolizm człowieka zwalnia. Jeśli zauważysz, że zaczynasz tyć to obniż wartość energetyczną posiłków i więcej się ruszaj. Najważniejsze jest to by niczego sobie nie odmawiać, ale trzeba zachować rozsądek. Wybieraj produkty niskokaloryczne, z małą zawartością tłuszczu, cukru za to z rozsądną ilością białka, błonnika. Staraj się też unikać produktów przetworzonych. Dzięki takiemu podejściu do trybu życia będziesz długo cieszyć się dobra formą. Nie zapominaj o warzywach to prawdziwe skarby, które powinny na stałe zagościć na twoim stole.

Młodsza skóra

Młodsza i piękniejszaW naszym organizmie jest kwas hialuronowy. 30 lat trzeba zacząć używać preparatów z tym składnikiem.

Czytaj więcej...

Kwiaty w kosmetykach

KwiatyKwiaty nie tylko pięknie pachną, ale też pielęgnują skórę, nawilżają ją i łagodzą podrażnienia .

Czytaj więcej...

Owoce i warzywa dla smukłej sylwetki

Jeśli chcesz schudnąć to warto do swej diety włączyć warzyw i owoce, oto niektóre z nich wraz z och cennymi właściwościami.

Czytaj więcej...