Czy picie alkoholu w małych ilościach jest zdrowe? Na to pytanie ciężko dopowiedzieć, bo mamy sprzeczne informacje, co do tego.

Jeśli chcesz schudnąć to warto do swej diety włączyć warzyw i owoce, oto niektóre z nich wraz z och cennymi właściwościami. Zrzucić zbędne kilogramy pomoże Ci papryczka Chili, już dawno zauważono, że ma ona odchudzająca moc. Badania pokazały, że jej dodatek do potraw przyśpiesza spalanie kalorii nawet o 20%. Dzieje się tak, ponieważ papryczki te mają w sobie kapsaicynę, stymuluje ona wytwarzanie ciepła w organizmie podkręcając metabolizm.

Chcę was tym artykułem zachęcić do picia soku z buraków, ponieważ jest on bardzo zdrowy. Ma on w sobie całe mnóstwo cennych dla naszego zdrowia substancji. Wielu twierdzi, że podobny jest on swoimi właściwościami do czosnku. Buraki mają witaminy A, C i B. Jeśli chodzi o składniki mineralne to jest tam ich jeszcze więcej.

Kiszonki to nie tylko witaminy których nam brakuje ponieważ nie ma świeżych warzyw. Działają one tez jak naturalny probiotyk. Kiszone warzywa dostarczają bowiem kwasu mlekowego, powstaje on w czasie fermentacji substancji. Dzięki niemu organizm jest oczyszczony i bardziej odporny na atak intruzów. Kwas mlekowy reguluje florę bakteryjną w jelitach, wspomagają trawienie i wchłanianie produktów przemiany materii. Zmniejsza także ilość cholesterolu. Bakterie kwasu mlekowego pełnia tez ważną funkcje przy syntetyzowaniu witaminy K i niektórych z grupy B. kiszonki to także sporo witamin z grupy B, regulują one metabolizm i ułatwiają trawienie białek, tłuszczów i węglowodanów. Wygładzają one też skórę wzmacniają włosy oraz paznokcie oraz zwiększają przyswajalność żelaza chroniąc przed anemią. Jest to też dobre źródło witamin C,A,E,K oraz minerałów takich jak magnez czy wapń. Niektórzy myślą że kiszonki mają więcej witaminy C ale to nie jest do końca prawda. W miarę tego jak dane warzywo fermentuje to cenne składniki przenikają do soku, dlatego jest on tak samo wartościowy jak same ogórki czy inne warzywa. Te kiszone podobnie jakiś świeże mają dużo w sobie błonnika, dzięki niemu jesteśmy syci i pobudza prace jelit. Ważnym plusem kiszonek jest fakt że w czasie fermentacji tracą one dość dużo kalorii. Dla przykładu ogórek taki średni to tylko 12 kcal. Spadek kaloryczności jest związany ze spadkiem cukru podczas fermentacji. To właśnie on dzięki bakteriom przekształca się w kwas mlekowy. Dodatkowo jest on świetnym konserwantem. Kiszonki mają tez w sobie sporo soli, jak wiadomo w nadmiarze ona szkodzi. Dlatego nie wolno przesadzać i kiszone owoce traktować jako dodatek. Jedzmy je na surowo gdyż gotowanie pozbawia je witaminy C. Oczywiście najzdrowsze będą te wykonane samodzielnie. Te w sklepach nie rzadko będą zawierały konserwanty. Czasem do przetworów dodaje się tylko jeden szczep bakterii albo też inne substancje które przyśpiesza proces fermentacji. Mają one dużo mniej cennych substancji w porównaniu z tymi zrobionymi samemu. Jeśli już nie możesz robić kiszonek samemu to kupuj je na bazarze lub w sklepie z ekologiczną żywnością. Pamiętaj by kiszonka się udała trzeba ciasno upchane warzywa zalać słoną zalewą, muszą być dokładnie przykryte. Tlen wtedy będzie odcięty i tym samym zabezpieczymy kiszonki przed pleśnią.

Gdy już osiągniesz wymarzoną wagę to nie wracaj do starych przyzwyczajeń, nie jedz tak jak kiedyś i tego, co kiedyś. Ważne jest także by nie rezygnować z aktywności fizycznej, spoczęcie na laurach może być zgubne. Bardzo ważna jest na tym etapie stabilizacja wagi, jest to sposób na zakończenie diety i przejście do normalnego odżywiania. Jest t ważne, bo nasz orgiazm, który dotąd musiał działać na dość niewielkiej ilości energii przyzwyczaił się do tego i jełki teraz zalejemy go kaloriami to nie poradzi sobie z nimi. Zdarza się, że dla niektórych osób etap ten jest trudniejszy niż samo odchudzanie. Ale są też takie nawyki sprzed diety, które nie będą mogły powrócić. Nasza kuracja odchudzająca zakończy się niepowodzeniem, jeśli nie przejdziemy w prawidłowy sposób od diety do normalnego odżywiania. Najważniejszą zasadą jest to, że im wolniej to zrobimy tym lepiej. Specjaliści z branży szacują, że kaloryczność posiłków powinna być zwiększana o 100 – 200 kcal tygodniowo. Wygląda to mniej więcej tak, że na śniadanie możemy zjeść jedną kromkę razowego pieczywa więcej, na obiad zmienić możemy chude mięso na odrobinę bardziej tłuściejsze. Musisz też stale kontrolować swoją wagę, bo organizm może różnie reagować w tym okresie. Jeśli będziesz odczuwać silny głód t jedz więcej warzyw. Jeśli zmienisz ilość spożywanych kcal to twój organizm będzie potrzebował około tygodnia do dwóch by do nowej ilości się przyzwyczaić. Szczuj eis, że powrót do normalnej diety może nam zająć nawet kilka miesięcy a przed efektem jo-jo możemy się bronić nawet przez 3 lata. Ważny jest tak samo ruch i wcale nie chodzi tu o jakieś olbrzymie wylewanie potu w siłowni. Ważne są spacery, przejście kilku przystanków pieszo zamiast autobusem. Zadania takie jak mycie okien to też wysiłek. Musisz się zastanowić, jakie jest teraz zapotrzebowanie twojego organizmu na kalorie i do tego dostosować swoje menu. Musisz pamiętać też o tym, że wraz z wiekiem metabolizm człowieka zwalnia. Jeśli zauważysz, że zaczynasz tyć to obniż wartość energetyczną posiłków i więcej się ruszaj. Najważniejsze jest to by niczego sobie nie odmawiać, ale trzeba zachować rozsądek. Wybieraj produkty niskokaloryczne, z małą zawartością tłuszczu, cukru za to z rozsądną ilością białka, błonnika. Staraj się też unikać produktów przetworzonych. Dzięki takiemu podejściu do trybu życia będziesz długo cieszyć się dobra formą. Nie zapominaj o warzywach to prawdziwe skarby, które powinny na stałe zagościć na twoim stole.

Wystarczy mądra dieta i codzienna odrobina ruchu by szczupłą sylwetkę zachować i mieć dobrze wyglądającą skórę. Są takie produkty, które powinny znajdować się w naszym pożywieniu, jednym z nich jest papryczka chili. Znajduje się w niej alkaloid, który wywołuje na języku pikantny smak i uczucie ciepła. Papryczka stymuluje wytwarzanie ciepła w organizmie, co przekłada się na szybszą przemianę materii. A to z kolei pochłania mnóstwo energii, która jest potrzebna do wytworzenia tego ciepła, czyli kalorii. Działanie kapsaicyny zawartej w papryczce utrzymuje się w naszym ciele przez pół godziny pamiętaj by nie przesadzić z ilością, ponieważ może dojść do podrażnienia błony śluzowej żołądka. Podobne działanie ma imbir – stymuluje on przemianę materii. Herbata imbirowa pomaga wyregulować trawienie, zapobiega wzdęciom, więc można pić ją nawet 3 razy dziennie. Z przypraw, które stymulują przemianę materii można polecić: pieprz czarny, kardamon, kurkumę, kmin rzymski. Jeśli nie lubisz ostrego smaku chili to połącz tą czerwoną papryczkę z natka pietruszki. Zwróć uwagę także na cynamon – zawiera on substancje, które uwrażliwiają tkanki na insulinę. Reguluje on gospodarkę węglowodanową w organizmie. Dzięki cynamonowi możesz pozbyć się z organizmu nadmiaru tłuszczu. Aby dostrzec jakiś efekt musisz dziennie dodawać do potraw pół łyżeczki tej przyprawy. Czy wiesz ze ananas zwiera zestaw enzymów i kwasów owocowych, które przyspieszają spalanie tłuszczów? Dodatkowo w owocu tym jest dużo błonnika, który poprawi prace jelit i zmniejszy apatyt. Takie właściwości mają tylko świeże owoce, te z puszki są ich pozbawione. Częste picie herbaty, szczególnie tej zielonej reguluje trawienie i pomaga utrzymać szczupłą sylwetkę. W napoju tym znajduje się bardzo dużo substancji, które regulują trawienie i przyspieszają spalanie tłuszczów. Niektórzy są przekonani, że po zjedzeniu grejpfruta szybko się chudnie, jeśli zjadało się go na śniadanie. Owoc ten jest nisko kaloryczny, zawiera mnóstwo witamin i minerałów. Jeden owoc ma w sobie więcej witaminy C niż potrzebujesz w ciągu całego dnia. Poprawia on prace układu trawiennego, przyśpiesza przemianę materii i spalanie tłuszczu. Jeśli lubisz dbać o siebie to koniecznie udaj się do sauny. Jest to bardzo dobry sposób na dotlenie organizmu i oczyszczenie go z toksyn. W czasie jednej wizyty w saunie spalisz ok. 300 kcal – jest to tyle samo, co przebiegnięcie 4 km.

Trzeba uważać na to co jemy by nie obciążać bez potrzeby naszego organizmu. Wiadomo że zbyt duża ilość cholesterolu we krwi prowadzi do chorób układu krążenia. Dlatego ważne jest to by przynajmniej dwa razy w tygodniu jeść porcję ryby morskiej, a na kolację warzywa skropione aromatyczną oliwą. Dlatego tak bardzo w ostatnich latach jest polecana dieta śródziemnomorska. Dzięki przestrzeganiu takiej diety można utrzymać swój cholesterol na odpowiednim poziomie, a gdy jest za wysoki zmniejszyć jego poziom nawet o 15 proc. Podstawową zasadą w kuchni, która ma chronić nasz układ sercowo-naczyniowy jest ograniczenie w jedzeniu tłuszczów zwierzęcych, a zwiększenie tłuszczów roślinnych. Tłuszcze zwierzęce to nic innego jak LDL – zły cholesterol, który prowadzi do miażdżycy. HDL to dobry cholesterol który znajduje się w tłuszczach roślinnych i obniża poziom złego cholesterolu, a podwyższa dobry cholesterol. W diecie którą zaleca nam lekarz kardiolog jest niewiele mięsa i wędlin. Mięso czerwone zastępowane jest drobiowym, ale też zalecane są jego konkretne części takie jak pierś z kurczaka lub indyka bez skórki w formie gotowanej, pieczonej lub smażonej, ale bez tłuszczu, w ilości nie więcej niż 2-3 razy w tygodniu. Powszechnie wiadomo, że ryby morskie są bardzo zdrowe, a rybi tłuszcz jest źródłem kwasów Omega-3, które obniżają poziom LDL, a podnoszą HDL. Oprócz tego mają wiele inny cennych dla naszego organizmu naturalnych składników, które regulują poziom trójglicerydów, zwalniają tempo rozwoju miażdżycy, działają przeciwzakrzepowo, hamują procesy zapalenia w tętnicach, zapobiegają arytmii, zakrzepom i zatorom. Badania pokazują, że jedzenie więcej niż jednego posiłku rybnego na tydzień zmniejsza nawet o 20-30 proc, ryzyko śmierci z powodu chorób serca. Aby nasze zapotrzebowanie na kwasy Omega-3 były zaspokojone powinniśmy jeść ryby przynajmniej dwa razy w tygodniu. Należy także zastępować tłuszcze zwierzęce takie jak smalec, słonina, boczek tłuszczami roślinnymi takimi jak oliwa, oleje, czy miękka margaryna, które dla osób o podwyższonym cholesterolu są wzbogacone w sterole roślinne. Dlatego im nasz olej zawiera więcej kwasów nienasyconych, a mniej nasyconych tym lepiej. Pierwsze miejsce na liście olejów zajmuje oczywiście oliwa, ale także niedoceniany przez nas i swe walory olej rzepakowy z uszlachetnionych odmian rzepaku. Oleje te zawierają kwas Omega-9, który zmniejsza stężenie cholesterolu całkowitego i LDL, ale także kwasu Omega-6, który również pomaga zwalczyć cholesterol. Niewiele ale również znajduje się w nich kwas Omega-3, a najwięcej w oliwie. Pamiętajmy o tym że oleje to też tłuszcze z którymi nie należy przesadzać. Zalecana jest dawka 2 łyżek dziennie surowej oliwy, oleju rzepakowego czy lnianego. Można go dodać do sałatek lub po prostu maczać w nim chleb. W naszej diecie powinny również znajdować się warzywa i owoce, które zawierają dużo antyoksydantów. Dlatego do każdego naszego posiłku warto byłoby zatroszczyć się o jakąś surówkę.

Napój ten znajduje się wśród nas już od dawnych czasów, był pity przez Rzymian i Greków. Podobnie w Biblii znajdziemy sporo wzmianek na jego temat. W żadnej ze starych ksiąg nie jest propagowane pijaństwo, ale zaleca się lampkę wina dla większego cieszenia się życiem i lepszym zdrowiem. Wino było też od długiego czasu obecne w diecie śródziemnomorskiej. W wyniku badań wiemy już jak działa mechanizm składników, które znajdują się w tym trunku. Udowodniono, że wino jest zdrowe. Przyczyną ponad połowy zgonów w naszym kraju są problemy z krążeniem. Dzieje się tak na skutek zaawansowanych procesów miażdżycowych. Tu odpowiedzialne są wolne rodniki a dokładnej brak porządnej ochrony przed nimi. Ochronę mogą nam zapewnić antyoksydanty, które powinniśmy dostarczać organizmowi wraz z pożywieniem. Musimy w tym celu jeść jak najwięcej warzyw i owoców i ograniczyć tłuszcze zwierzęce. Zobaczmy jak wygląda sprawa we Francji, tam pije się dużo wina, szczególnie na południu tego kraju. Obywatele tego państwa jedzą dość tłusto, a mimo to są od nas zdrowsi. Osiągnięto to dziki piciu wina do posiłków, w trunku tym znajduje się dużo antyoksydantów m.in. poi fenoli i antocyjanin. Dlatego trunek ten hamuje procesy miażdżycowe. W winie czerwonym występuje także związek zwany resweratrolem. Niektórzy twierdzą, że jest on winny tak zwanemu francuskiemu paradoksowi. Chodzi o to, że jak wspomniałem wcześniej jedzą oni tłusto, dieta nie jest zbyt zdrowa, piją dużo alkoholu to żyją oni dłużej i nie mają kłopotów z chorobami miażdżycowymi. Trzeba zaznaczyć, że głównym alkoholem, jaki jest przez nich pity to czerwone wino. W wyniku badań i obserwacji udowodniono, że kieliszek czerwonego wina do posiłku jest skutecznym środkiem zapobiegającym chorobie wieńcowe. Czy każde wino ma te świetne właściwości? Najlepsze właściwości ma wino czerwone wytrawne o cierpkim smaku. Jego kolor powinien być głęboki, będzie to świadczyło o dużej zawartości antocyjanina. Badania udowodniły, że wino czerwone lepiej nas chroni przed wolnymi rodnikami niż białe. Przy produkcji wina czerwonego fermentują owoce razem ze skórką. W ten sposób w winie znajdują się związki o właściwościach przedłużających młodość. Jaki wniosek z tego płynie? Kluczem do wydłużenia okresu życia w naszym kraju jest ograniczenie alkoholu w postaci piwa i wódki na rzecz czerwonego wina. Umieralność z powodu chorób krążenia drastycznie spadnie. Jednak zmiana przyzwyczajeń w naszym kraju nie będzie prosta.

Obecnie coraz więcej mówi się o odżywianiu EKO, widać coraz więcej sklepów z produktami ekologicznymi, jednak spora ilość osób ma dystans do tego typu żywności. Musisz wiedzieć, że określenie zdrowe jedzenie to tylko slogan. Natomiast ekologiczne jedzenie oznacza produkt, który ma odpowiednie certyfikaty świadczące o jego, jakości. Pojęcie to na starym kontynencie oznacza, że żywność została wyprodukowana bez nawozów sztucznych i środków ochrony roślin. Gotowe produkty nie są też sztucznie barwione ani tez aromatyzowane. Każdy produkt ekologiczny powinien mieć na opakowaniu znak „Rolnictwo Ekologiczne”. Jest to specjalny certyfikat nadawany przez instytucje państwowe. Gdy rolnik przystępuje do programu rolnictwa ekologicznego to zgadza się na stałe i częste kontrole. Wraz z podpisaniem rolnik zobowiązuje się do przestrzegania zasad produkcji ekologicznej. Najbardziej Eko opłaca się kupować, gdy ilość sztucznych dodatków miedzy zwykła wersja a Eko jest duża. Ma to miejsce szczególnie przy winogronach, wiśniach, jabłkach, brzoskwiniach, truskawkach. Jeśli chodzi o rośliny, które niewiele się różnią od tych produkowanych metodą Eko to są to: awokado, bakłażan, kukurydza, groszek, brokuły, pomidory, cebula, kabaczki, ananas, kiwi, mango, arbuz. Podczas wybierania ekologicznej żywności trzeba się kierować rozsądkiem. Żywność ekologiczna wcale nie musi się różnic od tradycyjnej, jeśli chodzi o zawartość substancji odżywczych. Różnica dotyczy tego, czego w nich nie ma a nie, co jest, po prostu są w nich nieobecne chemiczne środki ochrony roślin. Jeśli myślisz, że najprościej przestawić się całkowicie na żywność Eko to musisz wiedzieć, że jest to bardzo trudne i kosztowne. Można sięgać po produkty Eko z rodziny mięs i nabiałów, w ten sposób unikniemy antybiotyków i hormonów. Najlepszym rozwiązaniem jest kupowanie żywności ekologicznej z naszego regionu. Jeśli nie chcesz rezygnować z mięsa i innych produktów pochodzenia zwierzęcego to przynajmniej zwracaj uwagę na dobrostan zwierząt. Hodowca powinien jak najlepiej dbać o samopoczucie i zdrowie zwierząt. Zwierzęta nie powinny być głodne, nie mogą odczuwać stresu i strachu. Hodowla zwierząt oznacza często wycinanie lasów, zanieczyszczanie wody. Szacuje się, że hodowla bydła na świecie generuje więcej dwutlenku węgla i metanu niż emisja spalin przez wszystkie samochody na ziemi.

 

Jest wiele potraw czy też warzyw lub ziół, które możemy dodać do potraw a one zadbają odpowiednio o nasze zdrowie. Jeśli masz wrzody to pomoże ci miód manuka, który pochodzi z Nowej Zelandii. Miód ten poprzez zawarte w nim substancje ułatwia trawienie, działa przeciwzapalnie i bakteriobójczo. Miód ten zawiera o wiele więcej dobroczynnej substancji niż normalny miód występujący w naszym kraju. Dlatego warto zaopatrzyć się w ten miód i spożywać go dwie łyżeczki na czczo. Wiele osób uwielbia chipsy, ale są one szkodliwe, jednak już niedługo powinny się pokazać w naszym kraju chipsy z topinamburu, są to bulwy, które nie mają w swym składzie skrobi. Dlatego też mogą spożywać je diabetycy. Chipsy te SA mniej słone jednak smak mają podobny do naturalnych. Ale teraz wskazane są chipsy z suszonych jabłek., Pomidorów i buraków. Jeśli masz cukrzycę to możesz też kupić specjale ciastka. Jeśli chorujesz na tak zwaną nie tolerancję laktozy to algi Wakami mogą zastąpić w twojej diecie mleko i nabiał. Co ciekawe to mają one w swym składzie aż 11 razy więcej wapnia niż mleko? Jednak to nie wszystko, ponieważ są one także doskonałym źródłem jodu. Gdy natomiast jesteś na diecie bezglutenowej to wskazane jest by zjadać produkty z amarantusa. Ziarno tej rośliny nie zawiera glutenu, jako jedyne ze zbóż.


Dlatego mogą pieczywo z tego ziarna spożywać także alergicy. Jeśli często pijesz kawę i masz nadciśnienie to warto przesiąść się na kawę orkiszową. Jeśli we krwi występuje duże stężenie kofeiny to może wystąpić podwyższenie ciśnienia. Dlatego wskazane jest picie kawy orkiszowej, która w swym skaldzie nie zawiera kofeiny a jest źródłem wielu cennych substancji. Ostatnio można zaobserwować pojawianie się tak zwanego soku LycoLife. Sok ten powstał na bazie likopenu jest to bardzo silny przeciwutleniacz, który może wspierać nasz organizm w walce z rakiem. Napój ten jest całkowicie przyswajalny, ponieważ powstał on z naturalnych składników. Ostatnio krąży pogłoska na temat zdrowotnych właściwości zupę w proszku, jest to prawda jednak chodzi tu tylko o małą grup[e tego produktu, (Bojak, Herbalife). Są one obfite w błonnik, który chroni przeciw zaparciom oraz rakiem jelita. Znajdują się w nich substancje wzmacniające i pobudzające takie jak wyciąg z żeń – szenia czy l-karnityna. Warto wspomnieć, że w niektórych państwach takich jak stany zjednoczone coraz więcej uwagi poświęca się na zdrowe jedzenie. Ostatnio wypuszczono na rynek hamburgery z żeń- szeniem.

Młodsza skóra

Młodsza i piękniejszaW naszym organizmie jest kwas hialuronowy. koszulki patriotyczne markowe obuwie 30 lat trzeba zacząć używać preparatów z tym składnikiem.

Czytaj więcej...

Kwiaty w kosmetykach

KwiatyKwiaty nie tylko pięknie pachną, ale też pielęgnują skórę, nawilżają ją i łagodzą podrażnienia tace kelnerskie maryzpakamery .

Czytaj więcej...

Owoce i warzywa dla smukłej sylwetki

Jeśli chcesz schudnąć to warto do swej diety włączyć warzyw i owoce, oto niektóre z nich wraz z och cennymi właściwościami.

Czytaj więcej...